Att veta eller att inte veta?

Har tänkt på en sak, när jag yngre innan jag ska skaffade barn så förstod jag mig inte på folk som tog reda på könet.. Jag hade verkligen bestämt att den dagen jag blir gravid ska jag aldrig ta reda på vad det är..
För det liksom "hör lite till"att inte veta..
Sen blev jag gravid med Leia, och ändrade mig totalt.. blev så himla nyfiken så jag var tvungen att fråga :)
Och givetvis är det ju så denna gång också :)
Dessutom är det ju väldigt praktiskt att veta vad som bor där inne :D
Man kan förbereda så himla mycket mer! Och framförallt nu, när man har en tjej innan och vet att det är en tjej till påväg, jisses va mycket lillasyster kan ärva :)
Men detta är ju bara min åsikt, vad tycker ni?
Vad föredrar ni? tog ni reda på könet ?:)

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Jag håller helt och hållet med dig i denna fråga! De är upp till var och en. Min egna tanke är att man knyter ett band till den lilla 'flickan' eller 'pojken' på ett annat sätt i magen om man VET könet. Att kunna relatera till sitt barn på något vis? Samt att de gynnas både ekonomiskt! att kunna förbereda & ha allting klart hemma.



Jag är FÖR att kolla! :)



Sv: Magen är mindre denna gång än med Wilja! skiljer sig 4 cm i SF mått. Jag slutade på 36 vecka 42+0.



Kram!

2012-01-16 @ 21:02:30
URL: http://mammasangel.blogg.se/
Postat av: jessica - mamma till joline

Vi ville inte veta könet på vår bebis, det var en spänning i sig att inte veta. :) sen är det klart att det underlättar när man ska förbereda, men vi hade mycket neutralt i början så vi har en rätt bra start till nästa barn också, oavsett kön :)

Men jag tycker att det är helt och hållet upp till var och en.

2012-01-17 @ 01:10:30
URL: http://jessiplusett.blogg.se/
Postat av: Anna Rönnbäck

Hej söta Angelica! Jag har också funderat på det där med att kolla könet, och alla är ju mer eller mindre nyfikna, men jag ville ju inte veta när jag var gravid med Ebba, men jag trodde jag skulle vilja veta om jag blev gravid igen.. Men nu när jag blev gravid så vill jag bara att allt ska gå exakt likadant som med Ebba, allt har ju gått så lätt med henne.. Så instinktivt så vill man nog kopiera allt rakt av.. Ta samma beslut och göra samma.. Ni har ju haft turen att se tydligt att ni ska få tjejer också, min bror och hans tjej ska ha barn nu i mars, och deras låg lite dåligt för att se säkert vad det var, men hon sa att hon trodde att det var en pojke men att hon inte var säker.. Det blev ju jättejobbigt, då blir ju allt blått, men ändå är man stressad över att det mycket väl ändå kan vara en tjej där inne :P

2012-01-17 @ 06:46:19
Postat av: Fröken M

Jag velade fram och tillbaka länge, men precis när vi åkte till ultraljudet sa jag till C i bilen att jag INTE ville veta... Det gick sådär, jag hann knappt lägga mig på britsen förrän jag frågade vad som fanns där inne ;)

kram

2012-01-17 @ 08:24:00
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Haha det är precis sådär jag är också! Jag var jätteemot att ta reda på vad det är för kön på barnet innan. Det är ju en del av hela grejen att få veta när barnet kommer. Men nu är jag så otålig att jag bara måste få veta sen är det ju bra praktiskt också! :) Det är absolut upp till var och en hur man väljer att ta reda på eller inte!



Nu är jag i v 18 så är ett tag kvar haha men tiden går ju riktigt snabbt, snart halvvägs :D

Ha det bra!

2012-01-17 @ 10:50:37
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Jessica- Mamma till Almaღ

sv: Ja, riktigt mysigt med ultraljud, och ja det var rutinultraljudet nu. Jag är i vecka 20, så vi ska nog ha nästan samtidigt:) Vilken datum är du beräknad?

kram

2012-01-17 @ 11:21:47
URL: http://jessicaamandah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!