V 26 + Gynakuten. ♥



I Lördags gick vi in som ni ser i vecka 26. Härligt snart är det vecka 30, och då är det bara tio veckor kvar!
För tillfället känns det som att tiden kommer gå fort.. Men vi får väl se.

Som ni ser i rubriken så har jag varit på gynakuten idag. 
Detta för att jag har haft så ont i magen hela dagen.
Ringde mest upp för att få prata med min barnmorska och sen bli lugn, dom brukar ju alltid ha svar när man är nojig över något.. Dock var jag inte nojig över att hon inte levde för jag har känt henne sparka idag, men inte lika mycket som igår ( då hon iofs var extrem, jag undrade nästan om bebis aldrig sov hihi) 
Och sen började mina spekulationer.. Så bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
Tyvärr hade inte min bm tid att ringa upp mig så jag fick ta allt med den bm jag pratade med i telefonen.
Hon frågade om jag skulle bli lugnare av att någon lyssnade på bebis, och det tyckte jag lät bra. Kan alltid vara skönt att höra att hjärtat slår som det ska.. Som sagt, jag visste att hon levde, men jag visste inte om hon mådde bra där inne, och jag ville veta varför jag hade ont.
Men istället för att komma till en bm, så fick jag komma upp till gynakuten och träffa en läkare.
Kändes så bra att bli tagen på allvar och att dom kollade upp allting.
Först klämde han och kände på hela min mage, sen slog han även i ryggen för att se så det inte var något med njurarna. ( men det visste jag redan innan att det inte var, eftersom jag varit med om det med Leia i magen, som ni förövrigt kan läsa HÄR )
Sen gjorde han ett vanligt Ul, mätte bebisen för att kolla så hon växte som hon skulle.. Fick se hjärtat slå fint osv! Lilla pluttan! ♥ Sen gjorde han även ett vaginalt ul för att se så att jag inte hade öppnat mig något, vilket jag förstås inte hade gjort! 
Så skönt att få veta att allt var bra därinne. Att jag har ont beror antagligen på att livmodern växer såfort nu och mina tarmar inte riktigt får plats ;P Så får ta lite smärtstillande och hoppas det går över!
Lite smärta kan jag stå ut med , bara allt är bra med Lillasyster! ♥

Så nu har jag bestämt mig för att verkligen njuta av denna graviditet, vem vet, det kanske är den sista ;)
Och det är ju påfrestande att vara orolig också, men hade jag inte haft några smärtor så hade jag inte varit ett dugg orolig... 

Lite info från gravid.se i vanlig ordning ;)


Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar dulagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen. 

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g.Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.




Kommentarer
Postat av: ENDENISE

mysig läsning ♥



sv: Tack, så gullig du är då ♥ Ha en super bra kväll och stor kram på dig!

2012-02-27 @ 20:32:26
URL: http://endenise.se
Postat av: Marie

Men så bra att du kontaktade. Brukar jag med göra då jag är orolig över ngt, för att man vill inte hispa upp sig. Låter bra, du ska njuta =D

2012-02-27 @ 21:50:59
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Jannie

Godmorgon!

Tro tusan att man bli orolig ibland!Men SÅ skönt att de tar det på allvar istället för att bara vifta undan det...

Hoppas verkligen du kan njuta nu!



du är ju så söt med magen!jättefin!

Tack snälla du!alltid kul att man kan roa lite! ; )

Massa kramar



Ps SÅ snygg som brunett va!Nu med givetvis!Men vilken skillnad det va.kände knappt igen dig!

2012-02-28 @ 07:09:41
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Linda

Skönt att du fick komma in och se att allt va okej :)

2012-02-28 @ 11:11:05
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Mickan, Gravid v. 36

Uscha, du skrämde mig lite där. Skönt att allt var bra med dig och bebis.

Kramar ♥

2012-02-28 @ 16:54:07
URL: http://angel-like.com
Postat av: Melanie

vad skönt att det gick väl och att allt såg bra ut! och att dom tar en på allvar när man blir orolig osv!

2012-02-29 @ 10:06:29
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Vad skönt att du fick komma in på koll <3 Och att allt är bra med lillasyster! Kram på dig

2012-02-29 @ 22:08:53
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!