Lördag!

God kväll!
Idag började vi dagen med en sväng på leklandet här i stan! Det var mysigt! Leia verkligen älskar att vara där och vill gärna åka alla rutchekanor hundra gånger om :) Motion javisst :)
Men efter ett tag fick jag vila lite, jag är ju trots allt preggo ;) hihi..
Efter besöket på leklandet, så tog vi oss ett besök på leksaksaffären.. Mest för att glo vagnar faktiskt!
Det är ju något vi måste införskaffa oss till lillasyster, men vad ska man ha då?
Har disskuterat lite fram och tillbaka om vi tror att vi behöver en syskonvagn osv.. Men jag tror vi skippar det och kör med ståbräda dom små promenaderna jag tar ensam med barnen... I sommar kommer säkert Leia ändå vilja springa runt och få solbrända ben :) Så jag tror vi bestämt oss för att köpa en enkelvagn helt enkelt :)

MEEEN vad ska man ha då? Vad är bäst? En kombivagn med lift? Eller en vagn som är separat liggdel & sen separat sittdel? Om man köper en vagn med separat sittdel, är den bättre att sitta i sen när barnen lär sig sitta? 
Jag vänder mig till er därute nu, vad har ni för erfarenheter? Dela gärna med er :)

Jag är dock fortfarande förälskad i Emmaljungas Nitro City.
Denna färgen älskar jag, lite tjejig men inte för mycket.. ;P
Sist vi skulle köpa vagn fick jag inte köpa en knallrosa för R, så det fick bli en svart ;P
Men denna är ju faktiskt ganska diskret och snygg, eller hur ?;)


Kommentarer
Postat av: Melanie

Vi har köpt en Donkey. Mest för att jag tycker att vi behöver en syskonvagn. Moa är bara 1,5 år och kommer behöva och vilja åka vagn och kunna sova i den ocks¨å. Och när hon inte vill/behöver åka vagn, så gör man bara om den till enkelvagn:) Toppen ju:)

Lycka till med letandet!

2012-02-12 @ 10:49:41
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Cicci - Mamma till Joline o lilla Tim

kööööööööp DEN.. dom är så snygga och vi ä sååå nöjda med våran(black/blue).. Och vi hade även samma till Joline med sitt och liggdel fast då hade vi med 4 fasta hjul(citycross) så av erfarenhet så är även den sittdelen bra! Den är lite större/rymligare än scootrarna(för att jämföra) vilket både är för och nackdelar men det är ju skönt på de vis att man kan vända sittdelen både mot sig och från sig(i början kanske man vill ha sin bäse mot sig ett tag lixom. Nackdelen med rymligare sittdel är att dom inte sitter lika stadigt å andra sidan är den myyycket bättre att ha en åkpåse i än scootrarna.. Vi kommer ha denna tills det är dags att sitta framåt sen eller jaa säkerligen lite längre.. Men när Tim är mot året å lite mer då blir det en pojkig scooter skulle jag tro! Och sålänge kör vi med ståbräda till Joline på nitron.. såå köööp säger jag å den där med rosa är ju såå fin! jag hade nästan kunnat köpa den där rosa till Tim ;) haha..

2012-02-12 @ 11:34:00
URL: http://ceciliahansen.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Taaack! Jag gillarn! :)

Haha, jaa negerbollar heter dä ju ;)

2012-02-12 @ 11:34:39
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Cicci - Mamma till Joline o lilla Tim

Ooooch vagnen är bra för man kan fälla den med ligg och sittdel PÅ. man behöver inte ta isär nåt :o)

2012-02-12 @ 11:35:42
URL: http://ceciliahansen.blogg.se/
Postat av: Laura Michaela

Jag har emmaljungas nitro city till min son och den är underbar! Tycker absolut att ni skall satsa på en sådan :)

2012-02-12 @ 13:49:49
URL: http://agapi.webblogg.se/
Postat av: Michan

Jag har haft både emmaljunga och brio och tycker i efterhand att brion hade bättre kvalite, både på tyget men också var det lite saker på emmaljungan som gicksönder, bla fjädringen så jag stog utan vagn i två veckor och jag har hört att emmljunga har lite problem med just såna saker. Sen gillar jag inte de små sväng hjulen, en oplogad trottoar så står man där sen, de problemet hade vi aldrig med vagnen med 4 vanliga hjul.

Till vårt första barn hade vi kombivagn med hårdlift och till nr 2 mjuklift och det funkade väl lika bra tycker jag eftersom du får på sommaren så kommer du nog köta på sittvagn med åkpåse på vinter ändå så välj vad du vill, mjuk lift tror jag e billigare.

Hoppas detta hjälpte något

Ktam

2012-02-12 @ 14:54:04
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/
Postat av: Heidi

visst e denna snygg, MEN jag tycker att man isf hellre väljer en ozone då de små barnen sitter bättre i den sen när de ska börja sitta, chassina e ju precis lika :)

2012-02-13 @ 10:35:05
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Mickan (Gravid v. 34)

Vi valde ju Citycrossen, som sagt. Tror vi kommer bli nöjda med den. :)

2012-02-13 @ 13:33:19
URL: http://angel-like.com
Postat av: EMMA

skitsnygg vagn :)

2012-02-19 @ 11:03:46
URL: http://lovestorybyemma.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vi ska med Ha en emma ljunga capri :) Svart! =) Längtar !!

2012-03-06 @ 11:49:20
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!