Kameran inlämnad!

Idag har jag äntligen tagit tag i att lämna in min systemkamera.
Eftersom blixten har strulat sen jag köpte den.. och den är lite för dyr för att skita i att lämnas in på garanti.
Såklart kommer jag sakna den , får hoppas det går fort, skulle ta 10 arbetsdagar trodde dom..

Men när jag skulle lämna in den på netonnet i Linköping så trodde jag i stortsätt att jag skulle bli idiot på han som, stod där o skulle hjälpa mig. Leia o Rickard satt kvar i bilen eftersom jag bara skulle hoppa in o lämna in den, ska väl inte ta så lång tid.. Men det gjorde det ju, i en halvtimme fick jag försöka förklara för honom som stod där vade felet var.. o då undrar jag vad som är oklart i. - Det är problem när jag ska fota med blixten. Det är dock inte alltid utan ibland, o inget hjälper vad man än gör, man får vänta ut den i bland i flera dagar innan det funkar att fota MED BLIXT igen.Det funkar alltid att ta utan blixt. Det måste vara något som är glappt i den..

Jag tycker inte det där är så oklart, men han därinne trodde ju att han var ett proffs o att jag var precis dum i huvudet.. sånt gör mig galen!! så efter att han tagit 45 kort :S med kameran så tyckte han nog inte att den behövdes skickas in.. ( För givetvis hade blixten fungerat hela toiden då ) så förklarade jag igen att den som sagt var så ibland. så säger han, ja men man måste ju vänta lite efter att den fokuserat osv. MEN SNÄLLA LILLA KINESSPOLING! ( inget personligt mot kineser ) JAG är inte dum i huvudet, jag fattar hur man ska använda en kamera!! 
så förklarade jag igen att det funkar inte, den fokuserar men tar sen inte kortet..

Efter en halvtimme så fick jag honom att gå med på att dom skulle skicka in den! TACK snälla pucko!
Under denna tid var jag ju hur stressad som helst också eftersom dom andra satt kvar i bilen, ni kan ju tänka er själva..

Sen när jag kom ut i bilen så läste jag hans felbeskrivning..
VILKEN idiot!

ibland när man ska ta en bild med blixt  så fokuserar kamean men sen tar kameran ej bilen. ( så långt är det ju bra! )Efter det går det inte ta bilder alls oavsett om man har blixt eller ej! då får man vänta i ett par dagar innan man kan ta bilder igen!  Ja det var ju verkligen det jag sa.. Eller inte! Så trög!!

aja vi får väl se vad dom gjort med kameran när den kommer tillbaka, som tur är kommer den hem hit till Motala och jag slipper hämta den på Netonnet! Tack o hejdå netonnet!!

oj vilken novell detta blev! Grattis till er som orkat läsa ändå hit!

Nu ska jag forstätta städa lite!
Hoppas ni har en bra dag =)

Kommentarer
Postat av: Marie Tävling pågår

hahah sedärja vilken lite viktigpetter han var då =D. jag möttes också av en sådan en gång då mitt kamerahus glappade, men det visade sig att kameran var så pass ny att det var smörjningen som inte tog emot obj först,



Men jag fick en ny istället



Lycka te med din

kramar

2011-05-23 @ 22:25:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mikael

Hur går det med kameran?

2011-06-06 @ 11:01:05
URL: http://nufan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!