Superbra luktsinne?

Hörrni.. Alla som varit gravida därute vet ju vad jag pratar om när jag säger att man får ett jäkla luktsinne som gravid.
Man känner ju alla möjliga olika lukter mycket bättre när man är gravid.
Men min fråga, börjar det redan såhär tidigt? Jag minns nämligen inte när jag blev sånhär när jag var gravid med Leia :P
Jag har i flera dagar känt en speciell lukt och jag vet inte vart den kommer ifrån, jag blir tokig, för Rickard känner ju ingenting påstår han..
men efter att ha gått här hemma och följt den där konstiga lukten så tror jag att den kommer ifrån kylskåpet.
Så jag totalsanerade det precis, inte för att jag hittade något äckligt som låg där och lukta eller så, men jag tyckte lukten försvann iaf..
Så får hoppas den inte kommer tillbaka ;p

Och hoppas jag slipper hitta någon annan lukt att störa mig på, för då kommer jag snart behöva totalsanera lägenheten ju. :P

På tal om annat så har jag mått mycket bättre nu i två dagar vad det gäller illamåendet, är det påväg att vända?
jag vågar knappt skriva det,för är rädd att det ska slå tillbaka på mig och att jag får en dålig dag imorgon!
Men det får vi inte hoppas. 
För imorgon är det lucia, och framförallt så är det Rickards födelsedag! :D ♥

Nehe dags att börja fixa lite kvällsmat kanske.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Jessica- Mamma till Almaღ

Åh va roligt med en till, våran Alma ska också bli storasyster.. Har mått rätt så dåligt fram tills nu och ligger efter en del i all bloggläsande!

:)

hoppas det har vänt och att du får må bättre nu :)

2011-12-12 @ 21:45:54
URL: http://jessicaamandah.blogspot.com/
Postat av: Hanna - mamma till Lovelia o kommande Lillbus

Luktsinnet har varit mitt säkraste tecken på bebis i magen...:) Helt otroligt att man känner så många dofter o oftast faktiskt lyckas definiera dem! Synd bara att det inte bara är de "goda" dofterna man känner...;)



Jag håller tummarna för att illamåendet är på väg över för dig!

2011-12-13 @ 20:20:00
URL: http://smoothiechee.blogg.se/
Postat av: Kristine-Mammans Dagbok

Hahaha..jag känner igen det där. Jag var likadan och det började jättetidigt för mig. Jag hade svårt att öppna vårt kylskåp och jag skurade det hej villt...uuuh. Men något jag älskade var att öppna frysen och stå och andas in den kalla luften. Haha. Älskade även att lukta på citron. Ja jises, tänk hur det blir med alla hormoner i kroppen...

Jag läste att du ff måste gå upp och kräkas på nätterna...uh. Tycker synd om dig.



Vi har fortfarande inte bestämt oss över vilken säng vi ska köpa...fast lutar mer åt den Leia har. Den är ju söööt! Jag hoppas att vi kommer iväg till ikea nu helgen!



Ha en trevlig kväll!



KRAM

2011-12-15 @ 21:15:12
URL: http://mammansdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!