Ny vecka och barnmorskebesök..

Nu är väl ändå våren påväg va? Fan så gött det är med sol!
Tröttsamt att skriva om det varje dag kanske. Men det är ju så underbart =)

Idag har vi varit på barnmorskebesök! Det gick hur bra som helst.. mitt sf-mått låg på 23cm så det var exakt på kurvan.. får se om man håller sig inom samma kurva sen :) nu behöver jag inte oroa mig för att jag har en "liten" mage.. När folk påpekar att magen är så liten så blir man ju lite orolig, men det behövde jag absolut inte vara. känns skönt det! : )
Fick lyssna på hjärtljuden också, åhh så mysigt. det slog så fint så! Det låg mellan 156-160!
Så om man ska tro på höga hjärtljud och på dom 80 procent att det är en tjej så verkar det fortfarande vara det!
Knäpp man är som blir nojig för hon visade ju att de där strecken som fanns när det är en tjej och sa till 80% att det är en tjej! Jag litar på henne, klart det är en tjej!
Blir det en kille får han väl klä sig i lite rosa=) nevars, det spelar ingen roll vad det blir såklart, men nu är man ju lite inställd.. :)
just det, var tvungen att väga mig idag också för att se hur mycket jag gått upp.. och det var 5 kilo plus sen inskrivningen=P

Ny bebisvecka idag med ju! Går in i vecka 26 (25+0) härligt är det!
Veckorna går minsann snabbare än vad man tror.

En liten bild på bebismagen måste man ju bjuda på dagen till ära=)

Mamma och jag var även nere en sväng på F-kassan för att se om jag blev något klokare vad jag kommer få i mammapenning.. känner att jag gärna skulle vilja veta lite mer om det nu så man kan planera lite=P
Men måste lämna in moderskapsintyg och sen anställningsbevis så att dom kan ta beslut på det. Och moderskapsintygen skulle jag fått av barnmorskan idag ,men hon glömde nog bort det och jag med så får ringa dit upp i morgon så jag får det ordnat :)

Måste även visa vilka söta leggings mamma hade köpt :)
Tack så mycket mammi! :)


Nu ska jag fortsätta vänta på att min jobbcoach ska ringa o tjata lite! kul va?

Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Fina bebismagen! :D



Sv; Ja visst är det snyggt! Jag blev helt såld direkt! :P



Kram

2010-03-10 @ 17:29:39
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Tack! :)

Ja, vissa dar är ju värre än andra...idag har varit en värre än värst dag...usch! Vi får se i morgon som sagt....



Kramar

2010-03-10 @ 22:35:08
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

 

Angelica 24 årig tjej från Motala
som älskar att fotografera.

Är mamma till våra Underbara döttrar, Leia född 2010 & Lowa född 2012.

I bloggen får du följa våran vardag i text och bild!                                  
                                   Välkommna!